Redesign for the expansion of a shopfitting business

Otte company headquarters, Siek

Im Zusammenspiel mit einer bestehenden Industriehalle entstand die neue Ausstellungs- und Planungshalle © Klaus Frahm, Börnsen
Mit ihrem an der Straße vorangestellten Ausstellungs- und Verwaltungskopf wird dieser Gewerbebau gestalterisch interessant © Klaus Frahm, Börnsen
Die skulpturale Wirkung beruht hier auf der Auseinandersetzung mit der maximalen Ausnutzung des Grundstücks © Klaus Frahm, Börnsen
Eine Aluminiumfassade wurde mit Lack veredelt, um wie unpatiniertes Kupfer zu wirken © Klaus Frahm, Börnsen
Der Ausstellungsbereich des Erdgeschosses © Klaus Frahm, Börnsen

A shopfitting operation in Siek was to be expanded with a new area for exhibitions and planning. Permitted were two storeys, and the parking spaces and delivery zone needed to be maintained on the property. The unusual sculptural impact of the addition placed in front of the ordinary industrial building turns it into a striking paragon within the commonplace surroundings.

This project was put up for discussion in the network series “wieweiterarbeiten – Workspaces of the Future“.

Completion 1997
Planning period 1995–1997
Developer Klaus Otte, Otte GmbH & Co. KG, Siek
Architect / planner