Cubic construction of new business premises

Husemann und Partner GmbH, Werther

Für das expandierende Unternehmen wurde ein neues Betriebsgebäude gebaut © Csaba Mester
Die Lage auf dem Grundstück ermöglicht spätere Erweiterungen sowie gute Sichtbarkeit von der Straße aus © Csaba Mester
Das Gebäude bietet eine kleine Halle mit angeschlossener Werkstatt, Büro- und Sozialräumen © Csaba Mester
Der Grundriss und die Materialien wurden vom knappen Budget bestimmt, ... © Csaba Mester
… dennoch sind die Arbeitsplätze von hoher Qualität ... © Csaba Mester
… und das Gebäude zeigt auch architektonisch das Qualitätsbewusstsein des Firmeneigentümers © Csaba Mester

The spatial programme for the company, which plans and installs intrusion detection and fire alarm systems as well as video and telephone monitoring equipment, demanded a small hall with affiliated workshop for storage of the products and loading of the company's own vehicles as well as offices and staff rooms. Apart from the areas used for operational purposes, a small room for customer meetings was needed.

This project was put up for discussion in the network series “wieweiterarbeiten – Workspaces of the Future”.

Completion 2010
Planning period 2008-2010
Developer Stephan and Martina Husemann, Bielefeld
Architect / planner